Retourbeleid

 

Retourneren en terugbetalen

Niet tevreden met je bestelling?
Als u om wat voor reden dan ook niet tevreden bent met uw bestelling, neem dan contact met ons op. Bij Schouten streven we ernaar dat onze klanten 100% tevreden zijn met het product dat ze bij onze leveranciers hebben gekocht. Als u problemen hebt met de verzending of het product en gefrustreerd bent, neem dan contact met ons op en ons team zal u direct helpen.

Hoe kan ik mijn bestelling geheel of gedeeltelijk retourneren?
Als je besluit je producten aan ons te retourneren binnen de annuleringsperiode van 30 dagen, storten we het volledige bedrag van je bestelling binnen 5 werkdagen na ontvangst van het product terug. Helaas kunnen we de kosten voor het terugsturen van het product niet vergoeden.

Volg de onderstaande stappen om je product te retourneren:
1. Stuur ons een e-mail op Info@schouten-boetiek.nl en vertel ons dat je je bestelling of een deel van je bestelling wilt retourneren.
2. Wacht op een reactie van onze klantenservice of we de retourzending kunnen accepteren. Daar ontvang je ook het retourformulier.
3. Als we je retourzending kunnen accepteren, volg dan de onderstaande stappen. 4. Verpak het geretourneerde product netjes en veilig, bij voorkeur in de originele verpakking.
5. Stuur het pakket naar het retouradres dat je van onze klantenservice hebt ontvangen en stuur de track & trace code naar onze klantenservice.
6. Zodra je pakket is aangekomen en gecontroleerd, betalen we je de kosten van de geretourneerde producten terug via de betaalmethode waarmee je de producten hebt betaald.

Producten die aan een of meer van de volgende punten voldoen, kunnen helaas niet worden geretourneerd:
- Verzegelde producten. Als de verzegeling verbroken is, kunnen deze producten niet geretourneerd worden.
- Producten die door de ondernemer zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument (opdrachtwerk); die duidelijk persoonlijk van aard zijn; die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd.
- Producten in de categorieën “Beauty”, “Kids & Baby” en “Sport” kunnen niet geretourneerd worden in verband met COVID-19 hygiënemaatregelen. Dit is echter wel mogelijk als het product nog in de originele verpakking zit.

Onmiddellijke annulering van bestellingen
Je kunt je bestelling pas annuleren 30 minuten nadat je de bestelling hebt geplaatst. Om je bestelling te annuleren, neem je 30 minuten nadat je je bestelling hebt geplaatst contact met ons op via Info@schouten-boetiek.nl.

Beschadigde producten bij aankomst
Dit is echt jammer! Helaas is het mogelijk dat je product tijdens het transport is beschadigd. Als je een beschadigd of verkeerd product hebt ontvangen, neem dan binnen 30 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourtermijn.

Stuur ons voor de snelste oplossing een e-mail met een foto waarop het beschadigde deel van het artikel te zien is. Foto's kunnen het beste genomen worden op een vlakke ondergrond waar het label en het defect duidelijk te zien zijn. We zullen deze informatie gebruiken om je te helpen met je bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.

Voor defecte artikelen sturen we de eerste keer altijd gratis een nieuw pakket en kunnen we helaas geen geld teruggeven. Heb je de tweede keer een fout gemaakt? Dan betalen we je het volledige aankoopbedrag terug.

Als je vragen hebt over producten die beschadigd zijn bij aankomst, neem dan contact met ons op via Info@schouten-boetiek.nl.

Product defect of defect na gebruik
Hoe vervelend! Helaas kan het voorkomen dat er na verloop van tijd een fabricagefout optreedt. Dit moet een echt defect zijn. Dit betekent dat het onderdeel kapot is gegaan en niet meer voldoet aan de door de fabrikant gestelde norm. Slijtdelen zijn uitgesloten van fabricagefouten of gebreken. Slijtdelen zijn onder andere
- Aandrijfriemen
- batterijen
- Remblokken en remschijven, remtrommels
- Kettingen, lampen, ontstekingsdoppen, banden en slangen
- Bewegende onderdelen in de breedste zin van het woord.

Als je vragen hebt over fabricagefouten of defecten na gebruik, neem dan contact op met Info@schouten-boetiek.nl.


Veelgestelde vragen over ons retourbeleid

Als je twijfelt, zijn hier enkele veelgestelde vragen over ons retourbeleid:

Hoe lang is de retourtermijn?
Je kunt een product binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling retourneren.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?
Zodra we de producten hebben ontvangen, geïnspecteerd en bevestigd dat ze niet geopend zijn, wordt het volledige bedrag teruggestort op de oorspronkelijke betaalmethode. Alle klanten moeten contact met ons opnemen nadat ze het pakket hebben teruggestuurd en ons traceringsinformatie geven zodat we de terugbetaling kunnen verwerken. Houd er rekening mee dat de meeste financiële instellingen gemiddeld 3-5 werkdagen nodig hebben om de restitutie te verwerken.

Waarom kunnen schoonheids- en gezondheidsproducten niet worden geretourneerd?
Hieronder staat een lijst met hygiëneproducten die niet kunnen worden geretourneerd en terugbetaald (de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini's, make-up, haarstylingproducten, schoonheidsproducten, enz. Wij nemen hygiëne en openbare veiligheid serieus en weigeren schoonheids- en gezondheidsproducten te retourneren om de veiligheid van onze klanten te garanderen. Hierin staan we niet alleen. Andere leveranciers van schoonheids- en gezondheidsproducten weigeren ook retourzendingen om dezelfde reden. Je kunt het product echter wel retourneren als het nog in de originele verpakking zit.

In het algemeen kunnen producten niet worden geretourneerd als een van de volgende voorwaarden van toepassing is:
- De koper heeft de geleverde producten zelf gerepareerd en/of aangepast of door derden laten repareren en/of aanpassen;
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig of in strijd met de aanwijzingen van de tussenpersoon zijn behandeld en/of op de verpakking zijn behandeld
- Het gebrek is geheel of gedeeltelijk te wijten aan voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de gebruikte materialen;
- Hygiëneproducten kunnen niet worden geretourneerd of terugbetaald, althans niet onder de huidige COVID-19 maatregelen. Je kunt het product wel retourneren als het nog in de originele verpakking zit.

Moet ik betalen voor de retourzending?
Ja, alle klanten zijn verantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending. We raden je aan je retourzending met Track & Trace te versturen, omdat we geen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor zoekgeraakte retourzendingen.

Kan ik mijn product terugsturen zonder contact met jullie op te nemen?
Nee, dat kan niet. Je moet contact met ons opnemen voordat je het product terugstuurt, omdat het retouradres anders kan zijn dan het adres waar je bestelling oorspronkelijk vandaan kwam.

Hoe kan ik contact met u opnemen?
Je kunt contact met ons opnemen via e-mail op Info@schouten-boetiek.nl. Het Schouten team werkt zes dagen per week.

Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?
Voor de snelst mogelijke oplossing kun je een foto bijvoegen waarop de slechte kwaliteit of het beschadigde deel van het artikel te zien is. De foto's kunnen het beste worden genomen op een vlakke ondergrond waar het label en het defect duidelijk te zien zijn. We zullen deze informatie gebruiken om je te helpen met je bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.

Als je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 30 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourtermijn.